4x4 padł dyfer. Naprawiać czy wymienić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kundziaa1
    Classic
    • 2017
    • 31
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BLR 2.0 FSI 150 KM

    4x4 padł dyfer. Naprawiać czy wymienić?

    piotrex, odebrałeś już Fabię ? :diabelski_usmiech
  • kundziaa1
    Classic
    • 2014
    • 8

    #2
    4x4 padł dyfer. Naprawiać czy wymienić?

    Witam.
    Padł mi tylni dyfer (łożyska i pompa). Samochód od 2 tygodni stoi bezczynnie u mechanika który szuka zakładu zajmującego się regeneracją i nie może znaleźć.
    Zna ktoś jakiś zakład zajmujący się naprawą dyfrów w małopolsce?
    I czy w ogóle opłaci się naprawa. Szperałem po necie i za tysiąc idzie już kupić używke tylko większość pochodzi od disla a ja mam benzynę 2.0 i kolejny problem- czy można włożyć dyfer z disla do bęzyniaka - mój mechanik nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
    Licze na waszą pomoc.

    Komentarz

    • nikoś151
      Rider
      • 2013
      • 563

      #3
      naprawa się nie opłaca... zadzwoń do ---> 796 720 390
      chłop posiada cały tylny dyfer tzw haldexa za 500 zł i jest to ze skody octavi 2,0 benzyna. 2002r.

      Komentarz

      • kundziaa1
        Classic
        • 2014
        • 8

        #4
        Dzieki za info i za nr.
        Dyfer juz bede miał ale bez pompki więc kolejne pytanie j.w.czy jest różnica między pompką do diesla a do bęzynki?

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2320
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          kundziaa1, pompka jest identyczna w ATD ,AZJ jej numer to 02D525557

          [ Dodano: Sro 19 Mar, 14 20:42 ]

          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • kundziaa1
            Classic
            • 2014
            • 8

            #6
            Dzieki ROBAL_26. Pompka juz kupiona.
            Teraz filterek, olej i wymiana.
            W wakacje bede musiał sie zstanowić naz zmianą na nowszy model bo ta skodzinka coraz czesciej mechanika odwiedza a i kilometry juz nie małe...

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2320
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              kundziaa1, wszystko zależy od tego jak dbali poprzedni użytkownicy auta , ja u siebie wymieniałem silnik bo 2 pompowtryski były już mizerne i do tego siadało już koło 2masowe ,a ze była opcja starego chipowania ,to po wymianie z ATD 101KM na ARL 150KM +korekta i jest coś w okolicy 200KM , teraz też będę wymieniał olej i filterek w haldexie oraz olej w skrzyni .także jak się zadba to i auto się odwdzięczy.
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • kundziaa1
                Classic
                • 2014
                • 8

                #8
                Tylko chodzi o to że w ciągu ostatniego roku dołożyłem już 4 do 5 tys. i jeszcze ten dyfer teraz...
                Mam zadzieje ze w 2 tys. sie zmieszcze.
                Dodam ze 30 tys. kilometrów temu wymieniałem olej i filterek w dyfrze. Po wymianie zaczął coraz głośniej chodzić aż padł.
                Poza tym nie dają mi spokoju tarcze przednie- juz 3 komplety wymieniłem i ciągle je krzywi.
                Teraz co 2 miesiące (co 5 tys. km.) oddaje do przetoczenia.
                Autko sprawdzało kilku speców i nikt nie jest w stanie podać przyczyny.
                Poza tym tylko lać i jeździć.

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2320
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  kundziaa1, ja po roku musiałem wyłożyć 1,5klocka na maglownice bo padła , a od zakupu z roku na rok auto coraz to gorzej zimą odpalało i doszło do decyzji wymiany silnika , silnik to koszt 4,5klocka do tego nowy układ dolotowy i wydechowy za około 3koła i do tego korekta-chip 1,2koła czyli w ciągu 4lat włożyłem około 11klocków nie licząc innych wydatków.

                  co do tarcz to może niech sprawdzą stan prowadników zacisków bo gdy się zabrudzą lub zapieką to klocki się nie cofają i cały czas trą po tarczy rozgrzewajac ją , i wówczas wystarczy wjazd w małą kałużę i gotowe ,rozumiesz
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • kundziaa1
                    Classic
                    • 2014
                    • 8

                    #10
                    Pompka juz przyszła pocztą jeszcze tylko dyfer(mam nadzieje ze jutro bedzie) no i autko po dłuuuugim przestoju znowu powróci do "życia"(oby w tym tygodniu)
                    Jeżeli chodzi o tarcze to zaciski były sprawdzane , koła były wyważane jak i przekladane tył na przód i nie pomogło, tak samo piasty były sprawdzane u trzech mechaników i każdy mówi ze jest ok.
                    Łożyska nowe.
                    Mysle ze mój samochód to jeden na milion który "musi" mieć krzywe tarcze bo z prosymi nie potrafi jeździć...

                    [ Dodano: Nie 23 Mar, 14 22:46 ]
                    Dodam jeszcze dla tych, którzy będą mieli podobny problem z dyfrem ze rozmawiałem z serwisantami w skodzie i powiedzieli ze z diesla do bezynki nie spasuje dyfer i na odwrót natomiast z benzyny do benzyny, jeżeli nawet rocznikowo samochody się różnią to dyfer powinien być ten sam mimo różnych nr. seryjnych dyfra. Ja zakupiłem dyfer z młodszego rocznika o innych nr.serjnych po złożeniu dam znać czy wszystko ok.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Czas zmienic na 312mm z dobra tarcza i zapomniej o problemach z krzywiacym sie 280mm :idea:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • kundziaa1
                        Classic
                        • 2014
                        • 8

                        #12
                        A jakiej firmy? I co poza tarczami bede musiał zmienić? I z jakimi kosztami bedzie sie to wiązać?

                        Komentarz

                        • ROBAL_26
                          RS
                          • 2010
                          • 2320
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          kundziaa1, mam do sprzedania komplet 288 lecz bez zwrotnic , ponieważ kupiłem je początkowo dla siebie ale trafiła się okazja na 312 i te mi zostały , na tarczach były naklejki VW,SEAT,SKODA,AUDI , więc są to oryginały i nie mają praktycznie żadnego progu , gdybyś czegoś szukał to zajrzyj do podpisu .ok
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz

                          Pracuję...